گنجینه ادب



قرآن کریم و نشانه های ظهوُر

بسمه تعالی

حضرت مهدی

(عجّل الله تعالی فرجه)

آنچه در قرآن کریم از طرف خداوند بزرگ به وسیله رسول اکرم(ص) به ما رسیده واجب الاطاعه است و کوچکترین تردیدی درباره ی آن نباید داشت، چرا که از منبع علم خداوندی سرچشمه گرفته است.

 از جمله بشارتهایی که در قرآن مجید در ضمن آیاتی داده شده مساله قیام جهانی حضرت بقیّة الله و سیطره عدل و داد در عالم بعد از پر شدن آن از ظلم و جور است که مرحوم علامه نوری در مقدمه کتاب شریف((کشف الأستار)) ادعای تواتر، از فرقین(شیعه و سنی) فرموده است و این نتیجه بدست می آید که باید ظلم و تباهی از سرتاسر جهان محدود کردد و جهان از عدالت پر شود، نه اینکه به خیال خام بعضی از نویسندگان، عدالت در حکومت حضرت مهدی(س) تبلیغی باشد و همچنان افراد شرور، کم یا زیاد، در اجتماع دیده شوند.


 خیر، طبق نصّ صریح آیات قرآن و تفاسیر رسیده از اهل بیت عصمت و طهارت(س) پس از پر شدن عالم از ظلم و جور، قسط و عدل برآن حاکمیت خواهد یافت و همان گونه که عرض شد در این زمینه بزرگان مذهب نظیرعلامه نوری ودیگران نیز دعوی تواترنموده اند.بنابراین،دیگرجایی برای عدالت وطرفداران آن نمی ماند.

                                                    نشانه های پیدایش این حکومت

                   سَنُریهِم آیاتِنا فِی الافاقِ وَ فی اَنفُسِهِم حَتّی یَتَبَیَّنَ لَهُم اَنَّهُ الحَقُّ اَوَلَم یَکفِ بِرَبِکَ اَنَّهُ عَلی کُلِّ شَیءٍ شَهیدٌ.

بزودی آیات و نشانه هایی از قدرت خود را در صحنه گیتی و در(کشور) وجودشان بدانها نشان خواهیم داد، تا برآنهاآشکارشودکه او حق است.                                                      

 ممکن است نشانه های آفاقی همان صیحه آسمانی باشد و منظور از آیات انفسی همان رعب و ترس باشد که در دلها جای می گیرد.

0 خواننده عزیز. تا این ساعت چنین علائم و نشانه هایی که برای بشر تمام مجهولات را از بین برد و پرده از روی حقایق و ملوت عالم بردارد به نحوی که حق اشکار و باطل نابود شود، در صحنه گیتی دیده نشده است و با توجه به اینکه خداوند خلف وعده نخواهد فرمود و حتماً باید این کار بشود، غیر از قیام آخرین نماینده و سفیر اعظم او حضرت بقیّة الله نشانه دیگری نخواهد بود.

                       وَلَنَبلُونَّکُم بِشَیءٍ مِنَ الخَوفِ وَ الجُوعِ وَ نَقصٍ مِنَ الاَموالِ وَ الاَنفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصّابِرینَ.

* و هر آینه شما را به وسیله ترسو گرسنگی و نقص در مالها و جانها و میوه ها می آزماییم، و صبرکنندگان را بشارت ده . *

محمد بن مسلم از امام صادق(ع) روایت می کند که پیش از قیام مهدی ما(س) مردم به انواع بیماری ها مبتلا می شوند و موفقیت با صابران است.

به طور خلاصه علائم و نشانه های قبل از ظهور در این روایات عبارت است از:

1-وحشت و اضطرابی که در حال حاظر در میان مردم بعضی از کشورهای اسلامی دیده می شود.

2-گرسنگی و قحطی که در بعضی کشورهای جهان مشهود است و بطور متوسط روزانه چند صد هزار از گرسنگی می میرند.(مانند بعضی از قسمتهای افریقا و هندوستان).

3-فساد در تجارت و بازرگانی و کمبود درآمد بعضی اقشار جامعه که به ویزه در ایران ما مشهود است.

4-تلفات جانی مانندتلفات درجنگ ایران عراق ونقصان زراعت ومیوه جات ناشی ازآفات وکمی برکت آنها. اکنون به اصل روایت که از امام صادق عزیز ما (که سلام خداوند بر ایشان باد) نقل کرده اند، توجه فرمایید:

عَنِ مُحَمَّدِ بنِ مُسلِمٍ عَن اَبی عَبدِ اللهِ جَعفِرِ بنِ مُحَمَّدٍ علیهما السّلام اَنّه قالَ اِنَّ قُدامَ قَیامِ القائِمِ عَلاماتٌ بَلوی مِنَ اللهِ تَعالی لِعِبادِهِ المُومِنینَ قُلتُ وَ ما هِیَ قالَ ذلِکَ قَولُ اللهِ عَزَّوَجَلَّ((وَ لَنَبلُوَنَّکُم بِشَیءٍ مِنَ الخَوفِ وَ الجُوعِ وَ نَقصٍ مِنَ اَلاموالِ وَ الاَنفُسِ وَ اَلثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصّابِرینَ)) قالَ لَنَبلُوَنَّکُم(یعنی المومنین)بِشَیءٍ مِنَ الخَوفِ مِن مُلُوکِ َبنی فلُانٍ فی آخِرِ سُلطانِهِم(وَالجُوعِ) بِغَلاءِ اَسعارِهِم(وَ نَقصٍ مِنَ اَلاموالِ) فَسادِ التّجاراتِ وَ قِلَّهِ الفَضلِ فیها(وَ اَلانفُسِ) قالَ مَوتُ ذریعٌ (وَ الثَّمَراتِ) قِلَّهُ ریعِ ما یُزرَعُ وَ قِلَّه بَرَکَهِ الثِّمارِ(وَ بَشِّرِ الصّابِرینَ) عِندَ ذلکَ بِخُرُوج القائِمِ عَلَیهِ السّلامُ ثُمَ قَالَ لی یا مُحَمَّدُ هذا تَأویلُهُ اِنَّ اللهَ عَزَّوَجَّلَ یَقُولُ((وَ ما یَعلَمُ تَأویلَهُ اِلَّا اللهُ وَ الرّاسِخُونَ فِی العِلمِ)).  

محمد بن مسلم از امام صادق(ع) نقل کرده است که امام فرمودند: پیش از قیام قائم نشانه هایی است جهت آزمایش از جانب خداوند نسبت به بندگان مومنش. عرض کردم: آن نشانه ها چیست؟ فرمود: آن، گفتار خداوند عزّوجل است که فرموده:((وَ لنبلونّکم بشیءٍ)). فرمود:((لَنَبلُونَّکُم)) یعنی هر آینه بیازماییم شما مومنان را((بِشَیءٍ مِنَ الخَوفِ)) به مقداری وچیزی از ترس از ملوک بنی فلان(بنی عباس) در پایان زمامداریشان و((الجُوعِ)) و گرسنگی به خاطر بالا بودن قیمتها((وَ نَقصٍ مِنَ الاموالِ)) و کاستی از مالها(یعنی) فساد تجارتها ((وَ الانفُس)) و جان ها(یعنی) مرگ سریع((وَ الثَّمَراتِ)) و محصولات(یعنی) کم شدن کشاورزی و کمبود برکت محصولات((وَ بَشِّرِ الصّابِرینَ))، (یعنی) بشارت ده صابران را در چنین وقت به خروج قائم(ع). سپس به من فرمود: ای محمد. این است تأویل قول خداوند عزّوجل که می فرماید:((وَ ما یَعلَمُ تَأویلَهُ...))، (یعنی)نمی داند تأویل قرآن را جز خداوند و پایداران در دانش.

اِنَّ اللهَ قادرٌ عَلی اَن یُنَزِّلَ آیَهً.

به درستی که خداوند((تبارک و تعالی)) قادر است که نشانه ای فروفرستد.

در تفسیر این آیه به چند نشانه از نشانه های ظهور حضرت ولی عصر(ع) اشاره شده است:

1-خروج دابة الارض 2-دجال 3-نزول عیسی بن مریم(ع) 4- طلوع خورشید از مغرب-

واینک اصل روایت:

فی روایه اَبِی الجارُود: عَن اَبی جَعفَرٍ عَلَیهِ السَّلامُ فی قَولِهِ((اِنَّ اللهَ قادِرٌ عَلی اَن یُنَزِّلَ آیَهً))وَ سَیُریکَ فی آخِرِ الزَّمانِ آیاتٍ مِنها دابَّهُ  الاَرضِ وَ الدَّجالُ وَ نُزُولُ عیسیَ بنِ مَریَمَ وَ طُلُوعُ الشَّمسِ مِن مَغرِبِها

ابی الجارود می گوید: امام باقر(ع) در تفسیر آیه((اِنَّ اللهَ قادِرُ الخ)) فرمودند: زود است که در آخر الزّمان آیات و نشانه هایی از قدرت خداوند می بینی:

1-دابة الارض(که منظور تشریف فرمایی حضرت امیرالمومنین(ع) در رجعت و یا حضرت بقیّة الله است).    

2-دجال 3-نزول حضرت عیسی بن مریم از آسمان 4-طلوع خورشید از مغرب.

قُل هُوَ القادِرُ عَلی اَن یَبعَثَ عَلَیکُم عَذاباً مِن فَوقِکُم اَو مِن تَحتِ اَرجُلِکُم اَو یَلبِسَکُم شِیَعًا وَ یُذیقَ بَعضَکُم بَاسَ بَعضٍ.

بگو او تواناست که بر شما عذابی از بالای سر و زیر پاهای شما بر انگیزد یا اینکه شما را گروههای غیر متحد قرار دهد و آسیب برخی را به برخی دیگر بچشاند.

در این آیه به بعضی از علائم ظهور اشاره شده است:

1- خروج دجال 2- صیحه آسمانی 3- خسف و فرو رفتن در زمین((بیداء)).  گویا مقصود لشکر سفیانی باشد 4- اختلاف مردم در دین و طعن و شتم یکدیگر کردن و کشتار بعضی به وسیله افراد دیگر در حالتی که همه آنها خودشان را مسلمان می دانند.

و اما روایتی که در این باب رسیده است:

عَن اَبی جَعفَرٍ عَلَیهِ السَّلامُ فی قَولِهِ تَعالی((قُل هُوَ القادِرُ عَلی الخ))قالَ هُوَ الدَّجالُ وَ الصَّیحَهُ((اَو مِن تَحتِ اَرجُلِکُم))وَ هُوَ الخَسفُ((اَویَلبِسَکُم شِیَعاً))وَ هُوَ اختِلافٌ فِی الدّینِ وَ طَعنُ بَعضِکُم عَلی بَعضٍ((وَ یُذیقَ بَعضَکُم بَأسَ بَعضٍ))وَ هُوَ اَن یَقتُلَ بَعضُکُم بَعضاً وَ کُلُّ هذا فی اَهلِ القِبلَهِ.

از ابی (امام باقر)(ع) در فرموده خداوند متعال:((قُل هُوَ القادِرُ عَلی...)) منقول است که فرمودند: آن دجال و صیحه است (عذاب آسمانی و از بالا) و مراد از((اَو مِن تَحتِ اَرجُلِکُم)) عبارت از خسف و فرورفتگی زمین

است و مراد از((او یَلبِسَکُم شِیَعاً)) اختلاف در دین و طعن به یکدیگر زدن است ومنظور از(یُذیقَ بَعضَکُم بَأسَ بَعضٍ)کشتن بعضتان است بعضی دیگر را،وتمام این حوادث درمیان اهل قبله ومسلمانان به وقوع می پیوندد.

قُل أَرَأَیتُم اِن اَتاکُم عَذابُهُ بَیاتاً اَونَهارًا ماذا یَستَعجِل مِنهُ المُجرِمُونَ.

بگو آیا دیدید که اگر عذاب الهی شب هنگام و یا روز بر شما برسد(چه راه گریزی دارید؟) چرا گناهکاران (به جای توبه) عذاب را به تعجیل می طلبند؟

از امام باقر(ع) نقل شده است که فرمودند:مراد ازعذاب دراین آیه بلاهایی است که در آخر الزّمان بر مردم نازل می شود (( البته بر مردم مسلمان )) .

وَلَوتَری اِذ فَزِعُوا فَلا فَوتَ وَ اُخِذُوا مِن مَکانٍ قَریبٍ.

و اگر تو سختی حال مجرمان را مشاهده کنی هنگامی که ترسان و هراسان هستند پس هیچ فرار و گذشتی نیست و از امکان نزدیکی دستگیر شوند.

از حضرت باقر(ع)نقل کردند در تفسیر این آیه شریفه که در مقدمه قیام جهانی حضرت مهدی صیحه ای از آسمان بلند میشود که همه مردم در حالی که هستند این صدا را می شنوند و در زمین بیداء لشکریان سفیانی به زمین فرو خواهند رفت که جمعیت آنها طبق روایات رسیده که بعداً ذکر خواهد شد در حدود سیصدهزار نفر است.و اما اصل روایت:

عَن اَبِی الجارُود عَن اَبی جَعفَرٍعَلَیهِ السّلامُ فی قَولِهِ تَعالی((وَلوتَری اِذ فَزِعُوا فَلا فَوتَ)) قالَ مِنَ الصّوتٌ وَذلِکَ صَوتٌ مِنَ السّمَاءِ

ابی جارود از امام باقر(ع) در مورد این قول خدای تعالی که می فرماید((وَلَو تری اِذ فَزِعوا فَلا فَوتَ))، روایت کرده است که آن حضرت فرمودند: این از صدای آسمانی(صیحه)است.

سَأَلَ سائِلٌ بِعَذابٍ واقِعٍ:                    سائلی از عذابی که وقوع آن حتمی است سوال نمود.    

از حضرت باقر(ع)در رابطه با این آیه مبارکه سوال کردند که منظور از این عذاب چیست؟ فرمودند:

نارٌ تَخرُجُ مِنَ المَغرِبِ وَ مَلِکٌ یَسُوقُها مِن خَلفِها حَتّی یَأتی مِن جَهَهِ دارِ بَنی سَعدِ ابن همامٍ عِندَ مَسجِدِ هِم فَلا تَدَعُ دارًا لِبَنی اُمَیَّهً اِلّا اَحرَقَتها وَ اَهلَها وَ لا تَدَعُ داراً فیها و ترلِالِ مُحَمَّدٍ اِلّا اَحرَقَتها وَ ذلِکَ المَهدِیُّ عَلَیهِ السَّلامُ.

عذاب در اینجا آتشی است که از طرف مغرب شعله ور می شد و پادشاهی آن را رهبری می کند و تمام خانه های بنی امیه و همهْ غاصبان حقوق اهل بیت را آتش می زند و مخصوصاً از بنی امیه آثاری باقی نخواهد گذاشت و اوست مهدی آل محمد(سلام الله علیه و عجل الله له الفرج).

علامه مجلسی می فرماید: این جریان یا از علام ظهور است و یا در وقت ظهور واقع می شود.

 

بسمه تعالی

رسول اکرم

صلّی الله علیه و آله

و نشانه های ظهور

عَنِ السَّکُونی عَن اَبی عَبدِ  اللهِ عَلَیهِ السَّلامُ قالَ: قالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّی اللهِ عَلَیهِ وَ آلِهِ سَیَأتی عَلی اُمَّتی زَمانٌ َتخبُث فیهِ سَرائِرُهُم وَ تَحسنُ فیهِ عَلانِیَتُهُم طَمعَاً فِی الدُّنیا لا یُریدونَ بِهِ ما عِندَ اللهِ عَزَّوَجَلَّ یکُونُ اَمرُهُم رِیاءً ، لا یُخالِطُهُ خَوفٌ ، یَعُمُّهُمُ اللهُ مِنهُ بِعِقابٍ فَیَد عُونَهُ دُعاءَ الغَریقِ فَلا یُستَجابُ لَهُم.

سکونی از امام جعفر صادق(ع) نقل می کند که رسول خدا(ص) فرمود: بر امت من زمانی بیاید که باطن آنها پلید و ظاهرشان به جهت طمع در دنیا آراسته باشد و خداوند را در نظر ندارند عمل آنها ریا است و از او نمی ترسند.خداوندنیز همهْ آنان را عقوبت خواهدکرد وهرچه دعاکنند، حتی دعای غریق،مستجاب نخواهد شد.

ازاین روایت چندعلامت برای ظهوربقیّة الله آن هم اززبان آورندهْ اسلام حضرت محمّدبن عبدالله نقل کرده اند

1-دلها مملوّ ازخبائث و صفات رذیله می شود 2-مردم تظاهر به خوبیها می کنند درحالی که دلشان ازخوبیها

خالی است 3-هدف از این تظاهرات، فرو رفتن در کثافات اخلاقی دنیا و تعیّنات آن است 4-کارهای انها اگر چه به صورت عبادت است اما برای غیر خدا انجام می شود(ریا). 5-توجهی به عالم آخرت نخواهد داشت و از خداوند نمی ترسند. 6- به جهت این صفات، خداوند آها را عقاب می کند به بلاهای اجتماعی از قبیل جنگ، گرفتار ظلم شدن، گرانی، سلب برکت و ...

رسول خدا(ص) در روایتی در مورد نشانه های ظهور مهدی(ع) می فرمایند:

سَیَأتی زَمانٌ عَلی اُمَّتی لا یَبقی مِنَ القُرآنِ اِلّا رَسمُهُ وَلا مِنَ الاسلامِ اِلّا اسمُهُ یُسَمّوُنَ بِهِ وَهُم اَبعَدُ النّاسِ مِنهُ مَساجِدُ هُم عامِرَهٌ وَ هِیَ خَرابٌ مِنَ الهُدی فُقَهاءُ ذلِکَ الزَّمانِ شَرُّفُقَهاءٍ تَحتَ ظِلِّ السَّماءِ مِنهُم خَرَجَتِ الفِتنَهُ وَ اِلَیهِم تَعُودُ .     

بزودی زمانی بر امت من فرا رسد که از قرآن جز رسم و از اسلام جز اسم باقی نماند. آنان به نام مسلمان خوانده می شوند در حالی که دورترین مردم از اسلام اند، مساجد آنان آباد و از هدایت خراب(خالی) است. فقهای آن زمان بدترین فقها در زیر آسمان اند فتنه از ایشان آغاز می شود وبه آنان باز می گردد.

وجود منجی عالم بشریت حضرت محمّد بن عبدالله(ص) در این حدیث که در حقیقت آیینه ای است که دنیای اسلام و مردم آن را نشان می دهد و این خود معجزه ای است از آن بزرگوار، به چند  علامت در ارتباط با ظهور فرزند عزیزش اشاره فرموده است:

1-محتوی و حقایق حیاتبخش قرآن، متروک و فقط اسمی از آن می ماند 2-از اسلام نامی می ماند و قوانین جامع و کامل آن به حالت تعطیل در می آید و به انزوا سپرده می شود 3-تقریباً یک چهارم از جمعیت دنیا ادّعای مسلمانی می کنند در صورتی که عملاً از اسلام بیگانه اند 4-مساجدشان از نظر بنیان و جهات ظاهری آباد اما از لحاظ تقوا ویران است. مساجد مرکز غیبت، تهمت، ریختن آبروی مردم و بدعتها_البته به صورتهای مختلف_شده است 5-فقها و دانشمندان بدترین دانشمندانی هستند که در زیرآسمان بسر می برند. باتأملی کوتاه دربارهْ عالِم نماهای زمان خودمان وفسادی که دراجتماع کرده اند معنی روایت معلوم می شود.

6-تمام فتنه ها از ناحیهْ غلمای سوء است و بازگشت آنها نیز به خودشان خواهد بود.((اِذا فَسَدَ العالِمُ فَسَدَ العالَمُ)) رسول اکرم(ص) می فرماید هرگاه دانشمندی راه فساد را در پیش گیرد جهانی را به تباهی می کشد. زیرا مردم این دسته از افراد را الگو و سمبل دین می دانند.

0 خواننده گرامی. نا گفته نماند که ازنظر منطق و برهان، همیشه حساب مکتب، از اشخاص جداست.

امام صادق(ع) به نقل از پدران مکرم خود ائمه معصومین(س) می فرماید:

قالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ:(اِنَّ) الاِسلامَ بَدَأَ غَریباً وَ سَیَعُودُ غَریباً کَما بَدأ فَطُو بی لِلغُرَباء .

رسول خدا(ص) فرمودند: اسلام در ابتدا غریب و تنها بود و بزودی نیز همچون زمان پیدایش غریب و تنها خواهد شد. خوشا به حال تنهایان و غربا.

0 خواننده ارجمند. اسلام عزیز ما در ابتدا بسیار غریب بود و فقط یک اقلیت از آن استقبال کردند. در آخر الزّمان نیز چنان خواهد شد، کما اینکه اکنون نیز این چنین است و با این همه امکانات نظامی، اقتصادی و انسانی که درجهان اسلام وجود دارد، مع الصوف، مسلمین در چنگال ستمگران و کفاری مانند اسرائیل بسر می برند. دلیل بر اثبات عرض ما وضع موجود دنیای اسلام است و در روایت بالا تحت عنوان نشانه های ظهور دولت حق، رسول اکرم(ص) به غربت مجدد اسلام اشاره فرموده و در ضمن کلمه((فَطُو بی لِلغُرَباء)) بشارت پیروزی اسلام را داده اند(البته بشارت ضمنی). آری، اسلام در ابندای امر واقعاً غریب بود، درست مانند کسی که وارد شهری بشود، آشنایی نداشته باشد و پولی هم همراه نداشته باشد که بتواند خودش را اداره کند و زبانش هم با مردم آن شهر یکی نباشد، همچنانکه زبان اسلام زبان توحید بود در حالی که زبان مردم لسان کفر و الحاد و بت پرستی بود و پیامبر بزرگوار فرمودند در آخر الزّمان هم اینطور خواهد شد.

0 خواننده محترم: ملاحظه می فرمایید زبان اسلام در دنیای ما نیز زبان صلح، عدالت، ایمان، امنیت و برادری

است، در حالی که در جهان کنونی، اعمال مردم بر خلاف این برنامه هاست.

از امام صادق(ع) منقول است که رسول خدا(ص) فرمودند:

مَن اَبغَضَنا اشهلَ البَیتِ بَعَثَهُ اللهُ یَهُودیّا قیلَ یا رَسُولَ اللهِ وَ اِن شَهِدَ الشّهادَتَینِ؟ قالَ نَعَم اِنَّما احتُجِبَ بِهاتَینِ الکَلِمَتَینِ عِندَ سَفکِ دَمِهِ اَو یُوَْدِّیَ الجِزیَهَ وَ هُو صاغِرٌ ثُمَّ قالَ مَن اَبغَضَنا اَهلَ البَیتِ بَعَثَهُ اللهُ یَهُودِیّا قیلَ وَ کَیفَ یا رَسُولُ اللهِ؟ قالَ اِن اَدرَکَ الدَّجالَ آمَنَ بِهِ.

 هر که ما اهل بیت را دشمن دارد خداوند(عزَّوجلّ) او را یهودی بر انگیزد.سوْال شد: یا رسول الله. اگر چه شهادتین بگویید؟ فرمودند: بله. در نتیجه دو کلمه شهادت(اَشهَدُ اَن لا اِلهَ الَّا اللهُ وَ اَشهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً رَسُول اللهِ) فقط جان او محفوظ می ماند و یا از پرداخت جزیه معاف می شود. سپس ادامه دادند: هر کسی که ما اهل بیت را دشمن بدارد خداوند او را یهودی برانگیزد. پرسیدند: چگونه ای رسول خدا؟ فرمودند: اگر زمان دجّال را دریابد به او ایمان آورد.

در این روایت، پیامبر بزرگوار اسلام(ص) پس از اشاره به وظیفهْ مردم در ارتباط با اهل بیت(ع) و نیز زیان دشمنی با خاندان گرامی اش، به خروج دجّال که از علائم ظهور حضرت بقیّة الله است، اشاره فرموده اند. بنابراین، زیان دشمنی با اهل بیت(س) را می توان این گونه خلاصه کرد:

1-محشور شدن در روز قیامت با یهودیان 2-حسرت و پشیمانی که در سایهْ قطع ارتباط با خاندان وحی دامنگیر انسان می شود 3-از دست دادن نعمتهای ابدی خداوند 4-مخّلد بودن در آتش جهنم 5- محرومیت از مصاحبت با ذوات مقدسهْ معصومین(س).

رسول مکرم(ص) خبر از قیام مهدی(ع) می دهد و از آن حضرت به نام خاتمه دهنده به دین چنین می فرماید:

اَلمَهدِیُّ مِنّا یُختَمُ الدّینُ بِهِ کَما فُتِحَ بِنا... (وَ اَخرَجَ الحاکِمُ فی صَحیحِهِ) یَحِلُّ بِاُ مَّتی فی آخِرِ الزَّمانِ بَلاءٌ شَدیدٌ مِن سُلطانِهِم لَم یُسمَع بَلاءٌ اَشَدُّ مِنهُ حَتّی لایَجِدُ  الرَّجُلُ مَلجَأً فَیَبعَثُ اللهُ رَجُلاً مِن عِترَتی اَهلِ بَیتی یَملَاُْ  الاَرضَ قِسطاً وَعَدلاً کَما مُلِئَت ظُلماً وَجَوراً یُحِبُّهُ ساکِنُ الاَرضِ وَ ساکِنُ السَّماءِ وَ تُرسِلُ السَّماءُ قطرَها وَ تُخرِجُ الاَرضُ نَباتها.

همچنانکه دین به وسیلهْ من آغاز شد، توسط فرزندم مهدی(ع) خاتمه می یابد... در آخر الزّمان امت من در

سایهْ زمامداری  ستمگر به بلاهایی مبتلا می شوند که مانند آن را نشنیده اند و به اندازه ای عرصه بر مردم تنگ می شود که پناهگاهی برای خود پیدا نمی کنند.در این هنگام خداوند مردی از عترت و اهل بیت من بر می انگیزد که جهان را پر از عدل وداد می کند چنانکه پر از ظلم و جور شده باشد. از ویزگی او این است که اهل زمین و ساکنان آسمانها او را دوست می دارند و آسمان بارانهای خودش را می بارد و زمین برکاتش را در اختیار مردم قرار می دهد.

سَیَجیءُ فی آخِرِ الزَّمانِ اَقوامٌ تَکُونُ وُجُوهُهُم وُجُوهَ الادَمِییّنَ وَ قُلُوبُهُم قُلُوبَ الشَّیاطینَ اَمثالُ الذِّئابِ الضَّواری لَیسَ فی قُلُوبِهِم شَیءٌ مِنَ الرَّحمَهِ سَفّاکینَ لِلدِّماءِ وَلا یَرعَونَ عَن قَبیحٍ إن تابَعتَهُم وارَوکَ وَ اِن تَوارَیتَ عَنهُم اغتابُوکَ وَ اِن حَدَّثُوکَ کَذَبُوکَ وَ اِن ائتمَنتَهُم خانُوکَ صَبِیُّهُم عارِم ٌوَ شابُّهُم شاطِرٌ وَ شَیخُهُم لا یَأمُرُ بِمَعرُوفٍ وَ لا یَنهی عَن مُنکَرٍ الاعتِزازُبِهِم ذُلٌّ وَ طَلَبُ ما فی اَیدیهِم فَقرٌ اَلحَلیمُ فیهِم غاوٍ وَ الامِرُ فیهِم بِالمَعرُوفِ مُتَّهَمٌ المُوْمِنِ فیهِم مُستَضعَفٌ وَالفاسِقُ فیهِم مُشَرَّفٌ اَلسُّنَهُ فیهِم بِدعَهٌ وَالبِدعَهٌ فیهِم سُنَّهٌ فَعِندَ ذلِکَ یُسَلِّطُ اللهُ عَلَیهِم شِرارَهُم وَ یَدعُو خِیارُهُم فَلا یُستَجابُ لَهُم .   

در آخر الزّمان مردمانی بیایند که از نظر ظاهر، سیمای آدمیان را دارند، اما دلهایشان مانند قلبهای شیطانها است(پر از خودخواهی و تکبر و غرور و امثال اینها است). مانند گرگهای درنده دلشان خالی از رحمت و عطوفت انسانی باشد، قتل و خونریزی برای آنها یک امر بسیار ساده و بی اهمیت خواهد بود و از کارهای زشت دوری نمی کنند. اگر از آنها متابعت کنی تو را از خود می رانند و اگر از آنان فاصله بگیری تو را مورد غیبت و عیبجویی قرار می دهند، اگربا تو سخن گویند دروغ می گویند و اگر آن مردم را امین خویش قرار دادی به تو خیانت می کنند. بچه های آنها با ناز و نخوت زندگی می کنند و جوانانشان بیباک و از خود راضی اند چندان که مردم را از بی تربیتی خویش عاجز می کنند. پیروان انها امر به خوبیها و نهی از بدیها نمی کنند. عزت جستن به وسیله آنها ذلت و خواری است، مطالبه موجودی انها فقر وناتوانی است. شخص عاقل در میان آنها گمراه به شمار می آید و امر به معروف کننده مورد تهمت و افترا قرار می گیرد. افراد با ایمان وصاحبان تقوا درمیان ایشان ضعیف خواهند بود،اماافراد فاسق درمیان آنها با شخصیت حساب می شوند کارهای خوب و سنتهای الهی در میان این جمعیت بدعت مخسوب می شود و از طرفی بدعت در میان آنها

سنت به حساب می آید. در چنین زمانی که مردمش دارای چنین خصوصیات اخلاقی شده اند، خداوند اشرار و مردم بد را بر آنها مسلط می کند و دیگر دعاوی خوبان اجابت نخواهد شد.


جمعه ٩ دی ۱۳٩٠ توسط مجید جوهری امناب | پیام های دیگران ()

طبقه بندی:  

 



ﺳﺨﺖ ﺍﺳﺖ ﺣﺮﻓﺖ ﺭﺍ ﻧﻔﻬﻤﻨﺪ، ﺳﺨﺖ ﺗﺮ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺣﺮﻓﺖ ﺭﺍ ﺍﺷﺘﺒﺎﻫﯽ ﺑﻔﻬﻤﻨﺪ، ﺣﺎﻻ ﻣﯿﻔﻬﻤﻢ، ﮐﻪ [ او ] ﭼﻪ ﺯﺟﺮﯼ ﻣﯿﮑﺸﺪ ﻭﻗﺘﯽ ﺍﯾﻦ ﻫﻤﻪ ﺁﺩﻡ ﺣﺮﻓﺶ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻧﻔﻬﻤﯿﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻫﯿﭻ، ﺍﺷﺘﺒﺎﻫﯽ ﻫﻢ ﻓﻬﻤﯿﺪﻩ ﺍﻧﺪ ....
majid.imano@yahoo.com

 

amenab(۱)
ashora(۱)
i pet goat ii(۱)
imano(۱)
shia(۱)
آخرالزمان(۱)
آذری(۱)
آمرزش گناهان(۱)
آموزش هوشمند قرائت قرآن(۱)
آندروید(۱)
آی نقی(۱)
آیات قرآنی(۱)
آیة الکرسی(۱)
اربعین حسینی(۱)
از آنها بپرسید چرا(۱)
استجابت دعا(۱)
اسرافیل(۱)
اسماء الحسنی(٢)
اعضای بدن(۱)
اعمال ماه صفر(۱)
المبین(۱)
المپیک لندن(۱)
الهی عظم البلا(۱)
الکترونی(۱)
الکترونیک(۱)
امام حسین(٥)
امام زمان(٢)
امام علی علیه السلام(۱)
امناب(۱)
امیناب(۱)
انتظار(۱)
انیمیشن و کلیپ(۱)
ایستاده مردن(۱)
باران(٢)
بشارت(۱)
بهرام رادان(۱)
بهشت(۱)
پدر(۱)
پیامبر(٢)
تصویری(۱)
تلاوت دلخواه(۱)
توبه(٢)
توحه ترکی - آذری(۱)
توهین(۱)
توهین به امام رضا(۱)
ثواب بی شما صلوات(۱)
جاوا(۱)
جبرئیل(۱)
جملات زیبا(۳۳)
جنجالی(۱)
چادری(۱)
حاج اسماعیل دولابی(۱)
حاج محمد باقر منصوری(۱)
حالات دعا کردن(۱)
حجاب(۱)
حدیث روزه(۱)
حشر(۱)
حضرت زینب(٢)
حضرت عباس(٢)
حضرت عزرائیل(۱)
حضرت مهدی(۱)
حکومت جهانی(۱)
خدا(۸)
خروج سفیانی(٢)
خواص آیات(٢)
خواص سوره(۱)
دانلود(۱٦)
دانلود تصویری(۱)
دانلود کتاب(۱)
دجال(٢)
درود بر محمد(۱)
دعای پس از دعا(۱)
دعای پیش از دعا(۱)
دعای صنمی قریش(۱)
دعای فرج(۱)
دعای معراج(٢)
رساله مراجع(۱)
رفتگر(۱)
رفع بلا(۱)
رفیع الشان(٧)
روضه(۱)
سامی یوسف(۱)
سایت مراجع(۱)
سخنان امام علی(۱)
سخنرانی(٢)
سخنرانی دانشمند(۱)
سید حسن آقامیری(۱)
شاهین نجفی(۱)
شب معراج(۳)
شرایط دعا(۱)
شگفت انگیز(۱)
شهید گمنام(۱)
شیطان(۳)
شیطانی(۱)
شیعه(۱)
صدقه دادن(٢)
صوتی(۱)
ظهور(٤)
عاشورا(۳)
عدد چهل(۱)
عزاداران در روز قیامت(۱)
عزاداری بر امام حسین(۱)
عصر ظهور(٢)
عظیم الشان(۳)
علمای فاسق(۱)
عکس(۱)
عیسی بن مریم(۱)
غدیر(۱)
فراماسونری(٢)
فقر(٤)
فواید دعا(٤)
قبل از خلقت حضرت آدم(۱)
قرآن(٤)
قرآن کریم و ظهور(۱)
قرآنی(٦)
گنج عرش(٢)
گنجشک(۱)
گنجینه دعا(۳)
گنجینه دعا 10(۱)
گنجینه دعا 3(۱)
گنجینه دعا 4(۱)
گنجینه دعا 5(۱)
گنجینه دعا 6(۱)
گنجینه دعا 7(۱)
گنجینه دعا 8(۱)
گنجینه دعا 9(۱)
مادر(٢)
ماه صفر(۱)
محبوب من(۱)
محفوظ از جمیع بلا(۱)
مداحی(۱)
مداحی ترکی - آذری(۱)
مدافع حرم(۱)
مذهبی(٢)
مرتد(٢)
مرحوم دولابی(۱)
مرحوم کافی(۱)
مرگ شیطان(۱)
مستجاب(٢)
مفاتیح(۱)
ملک الموت(۱)
مناسبت های ماه صفر(۱)
موبایل(۱)
موعود(۱)
میکاییل(۱)
میکروسکوپ(۱)
نادان(۱)
نجفی(۱)
نرم(۱)
نرم افزار(۱)
نرم فزار(٦)
نشانه ظهور(۱)
نشانه ظهوز(٢)
نفس(۱)
نماد(۱)
نماز(۳)
نیزه(۱)
هفت هیکل(۱)
واژه یاب(۱)
کامپیوتر(۱)
کتاب(٤)
کربلا(۱)
کعبه(٢)
یتیم(۱)

 

گنجینه ادب ...
زن زندگیست و مرد امنیت
کاش
انســان های ساده
معرفت و وفــــا ...
گذشت مادر ...
عشق مادر ...
دلخوشی ها کم نیست
شرم می کنم
من اگــــر پیـــامبر بودم

 

اردیبهشت ٩۳
فروردین ٩۳
آذر ٩٢
آبان ٩٢
فروردین ٩٢
بهمن ٩۱
دی ٩۱
آذر ٩۱
آبان ٩۱
مهر ٩۱
امرداد ٩۱
تیر ٩۱
خرداد ٩۱
اردیبهشت ٩۱
دی ٩٠

 

مجید جوهری امناب

 

... گنجینه ادب
گنجینه ادب ...
پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری
افسران جنگ نرم
استاد علي اكبر رائفي پور
جنبش سايبري 313
پروفايل خودم در افسران
مصاف با شيطان
موعود

 

RSS 2.0

ساعت فلش مذهبی

wmode="transparent">

ذکر روزهای هفته پخش زنده حرم/a
 

 


... گنجینه ادب;
.:
By باید ادب آدمها را در آزمون ها سنجید نه در سکوتها & :.